2 December 2022

Co jeść w te dni?

Miesiączka to czas, w którym każda kobieta cierpi nie tylko z powodu utraty krwi i bólu zlokalizowanego w okolicy podbrzusza – czas menstruacji sprzyja również obniżeniu odporności i ogólnemu osłabieniu organizmu wraz ze spadkiem wydolności fizycznej. Dlatego w te dni warto wspomagać się nie tylko lekami przeciwbólowymi i poprawiającymi nastrój słodkościami, ale także wartościową i rozsądną dietą, która wzmocni nadwyrężone siły ustroju. Co zatem jeść w te dni?
Z racji utraty krwi, a z nią i żelaza, podczas miesiączki warto zwiększyć ilość spożywanych mięs. Jeśli lubisz, sięgnij po wątróbkę, która uzupełni niedobór cennego pierwiastka. Jeśli natomiast wątróbka nie wpisuje się w Twoje gusta, spróbuj po prostu piersi drobiowej czy innego tolerowanego przez Ciebie mięsa.
Jak rozpoznać warzywa bogate w żelazo? W większości przypadków cechuje je zielone zabarwienie. Podczas menstruacji sięgaj zatem po szpinak (wspaniale smakuje z makaronem czy jako dodatek do sałatek), brukselkę, brokuł i fasolkę szparagową. Na Twoją uwagę zasługują również jajka, a w szczególności – żółtko.

Previous post Jak jeść, aby nie chodzić głodnym?
Next post Jak często jeść owoce?