4 October 2022

Dieta dla zapracowanych

Czasem jest tak, że naprawdę chcielibyśmy poświęcić więcej czasu na kwestie odżywiania się, ale wychodzimy z domu rano, wracamy wieczorem zmęczeni – jak znaleźć czas na zdrowy posiłek, nie wspominając już o gotowaniu? Po pierwsze pamiętajmy, że wszystko da się zrobić i ważne jest właściwe nastawienie. Gdy nasza praca destabilizuje nam rytm dnia nie powinniśmy się poddawać i od razu rzucać na śmieciowe jedzenie, wcale nie jesteśmy na nie skazani. Co jednak, gdy nie mamy co 4 godziny stosownej przerwy, by udać się na obiad do zdrowej restauracji? Otóż trzeba zadbać o to, by mieć przy sobie wcześniej przygotowany posiłek i zjeść go podczas przerwy. Nawet jeśli nie możemy podgrzać posiłku, jest wiele dań, które doskonale smakują na zimno, a są zdrowe i po prostu przepyszne. To ważne, bo tylko jedząc regularnie uciszamy nasze soki trawienne i uczymy organizm właściwie funkcjonować. Gdy jemy nieregularnie odkłada on tłuszcz nie wiedząc, kiedy dostanie następny posiłek. To zasada wpisana w nasze geny, która kiedyś pozwalała nam przetrwać, a dziś jest przyczyną otyłości.

Previous post Jak jeść, gdy ograniczamy mięso?
Next post Gdzie znaleźć makro proteiny ?